Werkwijze
Op deze pagina leggen we uit hoe onze vervoersservice werkt. Lees het op uw gemak door en laat het ons weten als u nog vragen hebt. Er staan ook veel gestelde vragen op deze pagina.
We zijn er iedere werkdag van 9.00 uur tot 13.00 uur op onderstaand nummer.
Informeer of bestel een rit via: 06 – 12 51 87 15
Hoe werkt het?
U wilt een rit boeken voor bijvoorbeeld de kapper over 2 dagen. Dan kunt u ons bellen. De planner kan gelijk zien of uw dag en tijdstip nog niet vol zit. Uw rit wordt meteen ingepland als er nog ruimte is.
Gegevens
Als u voor de 1e keer mee gaat zullen we uw gegevens noteren en in het systeem opslaan, zodat u de volgende keer snel geholpen kunt worden. We noteren uw naam en adresgegevens, uw telefoonnummer, eventueel of u WMO hebt en het telefoonnummer van een contactpersoon. We doen dat tijdens een bezoekje aan u: de intake. U kunt dan ook alvast een bonnenboekje kopen met 10 ritten voor €20. Zo bespaart u alvast €0,50 per rit! Wie het kleine niet eert….
Intake
We komen bij u langs voor een intake, waarbij we uw gegevens controleren. We vragen uw toestemming om deze gegevens op te mogen slaan. Dit in verband met uw privacy. Wij gaan daar uiteraard heel netjes mee om. We gebruiken uw gegevens alleen voor het plannen en vastleggen van uw rit.
Chauffeur belt van tevoren en uw rollator kan mee
Op de afgesproken datum en tijd wordt u even voordat het zover is door onze chauffeur gebeld dat hij er aan komt. Zo kunt u op uw gemak alvast uw jas pakken en eventueel uw rollator. Of u kunt alvast naar beneden komen als u in een appartement woont.
Betalen
U betaalt in de auto. Per enkele rit is dat €2,50. Maar als u een bonnenboekje met 10 ritten koopt bij de chauffeur of bij een huisbezoek/intake dan betaalt u €2 per rit! Dat betalen van de rit of het bonnenboekje van €20 kan per pin (ook contactloos) of contant bij de chauffeur.
Van deur tot deur
De chauffeur stopt bij uw voordeur waardoor u niet ver hoeft te lopen en zet u af bij het gevraagde adres. Ook weer bij de voordeur. Natuurlijk helpt de chauffeur u met in- en uitstappen en met het vervoer van uw rollator. Er kunnen maximaal 2 rollators mee. We zullen dus altijd vragen of u een rollator hebt.
Praatje maken
Onderweg kunt u naar believen een praatje maken met uw eventuele medepassagier of met de chauffeur. Dat maakt de rit gezelliger en u legt weer nieuwe contacten.
Terugrit
Als u een terugrit wilt maken, dus terug wilt naar huis, dan is dat een aparte rit. U dient die dus altijd ook aan te vragen. Op en neer naar bijvoorbeeld de kapper zijn dus voor ons en voor u 2 ritten!
Elke werkdag bellen tussen 9 en 13 uur
We kunnen op elke werkdag van 9.00 uur tot 13.00 uur uw rit inplannen voor de volgende werkdag(en). En we rijden elke werkdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. De laatste rit van de ochtend is om 12.00 uur en de eerste rit van de middag start om 13.00 uur. We rijden dus niet tussen 12.30 uur en 13.00 uur in verband met pauze en het wisselen van chauffeurs.
Waar rijden we?
U bepaalt waar u naar toe wilt en wij brengen u. Als het maar binnen Boxtel, Liempde, Esch, Gemonde en Lennisheuvel is.
Boeken: mininaal 1 dag van tevoren
Bel ons tenminste 1 dag van tevoren voor het inplannen van uw rit. En boek dan gelijk ook uw terugrit.
Bellen tussen 9:00u - 13.00u
U kunt ons op werkdagen bellen op 06-12518715 van 9.00 uur tot 13.00 uur voor het aanvragen van een rit de volgende dag of op een latere datum of voor het stellen van vragen.
Na 13.00 uur gaan wij de ritten administratief verwerken, de chauffeurs inplannen en zijn we druk in de weer met het vervoeren van onze klanten. We zijn dan dus niet beschikbaar op ons telefoonnummer op ons meldpunt in de Rots.
U kunt wel uw annulering van een rit inspreken op de voicemail.
Uw rollator kan mee
Afhankelijk van de grootte van uw rollator kunnen er maximaal 2 rollators mee. Hij moet wel inklapbaar zijn. Onze chauffeur helpt u uiteraard met het keurige achterin zetten van uw rollator
Meer passagiers in de auto
Ritten kunnen gecombineerd worden tot maximaal 3 personen. Dat hangt natuurlijk af hoeveel rollators er mee gaan, want dan moet wellicht een gedeelte van de achterbank gebruikt worden.
We bellen als we er aan komen
Als de chauffeur aanrijdt zal hij of zij u altijd even van tevoren bellen en aangeven hoelang het duurt voordat hij of zij bij u is. Dan kunt u op uw gemak alvast uw jas aan doen en uw eventuele rollator pakken.
Betalen kan met (contactloos) pin of contant in de auto
U kunt in de auto bij ons bij voorkeur (contactloos) pinnen, maar natuurlijk ook contact betalen.
Ritprijs 2,50 of 2,00 euro
Voor een enkele rit betaalt u €2,50. Maar u kunt ook voordeliger mee door het aanschaffen van een bonnenboekje met 10 ritten voor €20. U betaalt dan slechts €2,00 per enkele reis./p>
Praatje maken?
We vinden het gezellig als u onderweg een praatje met onze chauffeur of uw mede reiziger. Wel zo gezellig!
Bellen kan op elke werkdag tussen 9 en 13 uur
U kunt ons elke werkdag bellen tussen 9.00 uur en 13.00 uur op nummer 06-12518715 voor het inplannen van uw rit de volgende dag of later . Wij zijn er dan ook voor al uw vragen.
Van deur tot deur
We halen u op bij de voordeur en brengen naar het opgegeven adres. Dus u hoeft niet ver te lopen. En zo u wilt kan u rollator natuurlijk mee.
We rijden tussen 9 en 17 uur met een pauze tussen 12.00 en 13.00 uur
We rijden alle werkdagen tussen 9.00 uur en 17.00 uur. Tussen 12.00 uur en 13.00 uur hebben we pauze.
We halen u op bij de voordeur en brengen u naar het opgegeven adres. Uiteraard moet u ook uw terugreis boeken bij aanvraag van een rit, zodat wij u op het gewenste tijdstip weer komen ophalen en weer naar huis brengen.
Veel gestelde vragen
Kan mijn rollator mee?
Mocht u een rollator gebruiken, dan kan die natuurlijk mee, afhankelijk van het aantal rollators per rit. Wel belangrijk dat u dit bij het boeken van een rit aangeeft.
Kan ik in de auto betalen?
U kunt in de auto aan de chauffeur uw rit of uw bonnenboekje afrekenen. Bij voorkeur via (contactloze) pin, maar contant kan natuurlijk ook.
Moet ik ver lopen?
We halen u op bij de voordeur dus u hoeft niet ver te lopen. En we zetten u keurig netjes af bij het opgegeven adres. Want het gaat er juist om dat u mobiel bent met behulp van onze vervoersservice.
Rijden jullie ook naar de supermarkt?
Natuurlijk kunnen we u naar Oosterhof brengen of Albert Heijn. Of naar de kapper, uw zus of het park. Allemaal geen probleem. Vergeet u niet om ook uw retourrit bij ons aan te vragen, dan komt u ook weer netjes thuis!
Rijden er meer mensen met mij mee?
In principe kunnen er 3 mensen in de auto meerijden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van het aantal rollators dat mee gaat en of de ritten wel gecombineerd kunnen worden.
kan ik al mijn afspraken naar de fysio plannen?
Hebt u vaste afspraak met uw fysiotherapeut bijvoorbeeld elke 2 weken, dan is het handig voor u en voor ons om de afspraken alvast vooruit te plannen en vast te zetten. Zo bent u er zeker van dat wij u al in de planning hebben staan.
Stichting Seniorenvervoer Boxtel - Nieuwe Nieuwstraat 7 - 5283CA - Boxtel - www.seniorenvervoerboxtel.nl - info@seniorenvervoerboxtel.nl - 06-12 518 715 - kantoor: de Rots
© Seniorenvervoer Boxtel 2021 / Privacyverklaring / Reglement / ANBI